Tuesday, August 21, 2007

Οικολογικός θρίαμβος στην Χανγκτσού

Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '90 τα πληρώματα των ποταμόπλοιων που κατέβαιναν το 2.400 ετών Μεγάλο Κανάλι της Κίνας δεν είχαν ανάγκη να εντοπίσουν κάποιο ορόσημο για να καταλάβουν ότι πλησίαζαν τη γραφική πόλη Χανγκτσού. Το καταλάβαιναν από τη μυρωδιά."Τα νερά ήταν μαύρα. Δεν υπήρχε ζωή στο κανάλι. Όσοι ζούσαν κοντά σε αυτό, έπρεπε να συνηθίσουν τη μυρωδιά", τόνισε ο υποδιευθυντής της κυβερνητικής ομάδας της πόλης για την Αποκατάσταση και την Ανάπτυξη του Μεγάλου Καναλιού, Ζου Γιανμπάι. Τα απόβλητα των πετροχημικών εργοστασίων και των εργοστασίων που βρίσκονται στα παράλια του καναλιού, σε συνδυασμό με την εκροή των αποχετεύσεων των γύρω προαστίων, δηλητηρίασαν το τμήμα του αρχαιότερου καναλιού της Κίνας.Την εποχή εκείνη η Χανγκτσού βρέθηκε στο επίκεντρο της οικονομικής ανάπτυξης και μεταμορφώθηκε από παραδοσιακό τουριστικό θέρετρο σε ένα από τα πιο πλούσια οικονομικά κέντρα της Κίνας. Όμως ο πλούτος και η αυξανόμενη περηφάνια των κατοίκων αμαυρωνόταν από το ρυπαρό κανάλι που διασχίζει την πόλη. Το αίσθημα ντροπής και η συνειδητοποίηση ότι το κανάλι θα μπορούσε να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη, υπήρξε καταλύτης για την ανακατασκευή του ποταμού, για την οποία έχουν διατεθεί πάνω από 250 εκατομμύρια δολάρια από το 2001, για τη βελτίωση της ποιότητας των υδάτων και την ανάπλαση τμήματος 39 χιλιομέτρων της όχθης του. Δεν υπάρχει προθεσμία για την ολοκλήρωση του έργου, το κόστος του οποίου, σύμφωνα με τον κ. Ζου, θα ξεπεράσει τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Πάρκα και μονοπάτια μεταμόρφωσαν τμήματα της όχθης του καναλιού, όπου έχουν χτιστεί ορισμένα από τα πιο ακριβά συγκροτήματα πολυτελών διαμερισμάτων στην Κίνα, καθώς η περιοχή θεωρείται από τις ακριβότερες αγορές ακινήτων. Ποταμίσια ταξί συνδέουν ιστορικές αποβάθρες και γέφυρες κατά μήκος του τμήματος του καναλιού που διασχίζει την πόλη, όπου ολοκληρώνεται η αποκατάσταση καταστημάτων και κατοικιών. Το κανάλι δεν όζει πλέον, ενώ μικρά ψάρια κολυμπούν στις αποβάθρες.Για μεγάλο αριθμό ακτιβιστών, που παλεύουν για τη συντήρηση του καναλιού μήκους 1.974 χιλιομέτρων και των πολλών πολιτιστικών και ιστορικών του μνημείων η επιτυχία αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα μετά από την απραξία δύο περίπου αιώνων, όπου τα μεγάλα τμήματα του καναλιού που συνδέουν την Χανγκτσού με το Πεκίνο είχαν αφεθεί στη μοίρα τους.

Η συνέχεια στην εφημερία Πολίτης...

υ.γ. Με "κλοπή" κάνω το ντεμπούτο μου σ' αυτή την υπέροχη προσπάθεια, αλλά ελπίζω σύντομα να συνεχίσω με μια σειρά από μικρά πρωτότυπα άρθρα

No comments: