Saturday, November 24, 2007

Φιέστα κοροϊδία στο Σεράφειο από τον τσιμεντο-Δήμαρχο

Την Κυριακή 25 Νοεμβρίου στις 12 το μεσημέρι ο Δήμος Αθηναίων κάνει φιέστα στο χώρο του παλιού Σεράφειου κολυμβητήριου (Πειραιώς & Π. Ράλλη) για να προβάλει τα έργα διαμόρφωσης πρασίνου που έγιναν εκεί. Αυτό αποτελεί ΚΟΡΟΪΔΙΑ την στιγμή που ετοιμάζονται να τσιμεντοποιήσουν ένα τεράστιο τμήμα του χώρου.

Θέλουν να χτίσουν, πέρα του νέου κολυμβητήριου, πολυώροφο κτίριο γραφείων του ΟΝΑ (Οργανισμού Νεολαίας και Άθλησης), εκθεσιακό χώρο, χώρο γλυπτών, μεγάλο εστιατόριο, πιθανά εμπορικό κέντρο, στο πίσω μέρος προς τις γραμμές του ΟΣΕ. Και αυτά είναι ότι ξέρουμε πλαγίως, αφού όλα γίνονται εν κρυπτό, χωρίς να παρουσιάζουν τα σχέδια. Η κοροϊδία και το τσιμέντο δεν θα περάσουν! Η πόλη μας δεν έχει περιθώριο να χάνει ούτε τετραγωνικό μέτρο πράσινου. Αυτοί που άφησαν τον χώρο να ρημάζει για χρόνια δεν δικαιούνται να γιορτάζουν το λιγοστό πράσινο που θα αφήσουν.

Λέμε ΝΑΙ για Δημοτικό Κολυμβητήριο, πράσινο, χώρους άθλησης, παιδική χαρά.
ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΣΙΜΕΝΤΟ

Κυριακή 25 Νοεμβρίου στις 11 π.μ. όλοι και όλες μαζευόμαστε απέναντι από το Σεράφειο (πλατεία Εργάτη) για να διαμαρτυρηθούμε κατά της τσιμεντοποίησης.

Ο λόγος της γειτονιάς ΜΕΤΡΑΕΙ!

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ Πετραλώνων – Θησείου – Φιλοπάππου – Κουκακίου

Labels:

Tuesday, November 6, 2007

Η υπόθεση του Ελαιώνα μετά το Συμβούλιο Επικρατείας

ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Επίσημη επιβεβαίωση της μεγάλης βλάβης του δημοσίου συμφέροντος στον Ελαιώνα

Η ακροαματική διαδικασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας στις 2 Νοέμβρη 2007 επιβεβαίωσε με τον πλέον σαφή τρόπο ότι πράγματι η αγορά των οικοπέδων της Εθνικής Τράπεζας από το Δήμο Αθηναίων αντί 20,3 εκατ ευρώ είναι σαφώς υπερτιμολογημένη. Κι αυτό επειδή δεν έχει ληφθεί υπόψη η εισφορά σε γη των εν λόγω οικοπέδων η οποία ανέρχεται σε 11, 3 εκατ ευρώ, πλέον 2,0 εκατ από τους τόκους αφού η αγορά γίνεται με δάνειο. Δηλαδή σύνολο υπερτιμολόγησης: 13,3 εκατ ευρώ. (επισυνάπτουμε υπολογισμό).

Ο εισηγητής κ. Σπύρος Μαρκάτης, παρά το ό,τι εισηγείται την απόρριψη της «Αίτησης Ακυρώσεως», θεωρώντας την αγορά ιδιωτική σύμβαση και όχι δημόσια, εισέρχεται και στην ουσία της υπόθεσης. Αναφέρει λοιπόν με σαφήνεια στην εισήγηση του ότι:

«τα πλήρως ρυμοτομούμενα ακίνητα «οφείλουν» (για τις ανάγκες προσδιορισμού της αποζημιώσεως από τα πολιτικά δικαστήρια) εισφορά σε γή»

Την άποψη αυτή υιοθέτησε και ο πληρεξούσιος εκπρόσωπος του ΥΠΕΧΩΔΕ, αγορεύοντας σε προηγούμενη υπόθεση που εκδικαζόταν στο ΣτΕ σχετική με τον Ελαιώνα.
Οι δε πληρεξούσιοι εκπρόσωποι της ΠΑΕ ΠΑΟ, του Δήμου Αθηναίων και της Εθνικής Τραπέζης, λαλίστατοι σε όλες τις προηγούμενες υποθέσεις τις σχετικές με τον Ελαιώνα, στην συγκεκριμένη περίπτωση αρκέστηκαν όλοι στη φράση: «Καλυπτόμεθα από την εισήγηση». Δηλαδή παρουσιάσθηκαν να αδυνατούν να εκφέρουν έστω και ένα αντεπιχείρημα και να αποδέχονται και αυτοί την υποχρέωση των οικοπέδων σε εισφορά σε γη.

Επισημαίνουμε επίσης ότι υπέρ της άποψης ότι τα οικόπεδα υπέχουν υποχρέωση εισφοράς σε γη (για τις ανάγκες προσδιορισμού του ύψους του τιμήματος) έχουν ταχθεί:

  • Η αιτιολογική έκθεση του σχετικού νόμου 3481/06 (σελ3)
  • Η υπηρεσία νομοθετικού έργου του ΥΠΕΧΩΔΕ (έγγραφο 51223/15.12.2006)
  • Ο Οργανισμός Αθήνας, μετά μάλιστα από ερώτημα του ΣτΕ (έγγραφο 2544/22.08.2007)

Η Επιτροπή μας μέχρι σήμερα ήταν ιδιαίτερα προσεκτική στο χαρακτηρισμό της υπόθεσης. Πλέον θεωρεί βέβαιο ότι πρόκειται για μια καταφανώς χαριστική ρύθμιση υπέρ της Εθνικής Τράπεζας και σε βάρος του δημοσίου -και το καταγγέλλουμε στον Αθηναϊκό λαό. Τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν για να γίνει ένας πνεύμονας υψηλού πρασίνου στον Ελαιώνα, αντί να «δωρίζονται» στην ΕΤΕ.

Όσον αφορά την απόφαση της ολομελείας του ΣτΕ, που θα εκδοθεί σε λίγους μήνες, διατηρούμε την πεποίθηση ότι θα δέχεται και τυπικά (ουσιαστικά ήδη δεχθεί) την προσφυγή της Επιτροπής μας, μια και ο δικηγόρος μας κ. Κώστας Παπαδάκης απέδειξε περίτρανα ότι η σύμβαση αγοράς δεν είναι ιδιωτική αλλά δημόσια.

Τις επόμενες ημέρες η Επιτροπή μας θα αποστείλει πλήρη φάκελο σε όλα τα πολιτικά κόμματα, τις δημοτικές παρατάξεις και τους δημοτικούς συμβούλους, καλώντας τους να πάρουν θέση. Τις απαντήσεις που θα λάβει θα τις παρουσιάσει στο ιστολόγιο της και σε δημόσιες εκδηλώσεις, που προετοιμάζονται για το δίμηνο Δεκέμβρη –Γενάρη.

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ
http://elaionas.wordpress.com

Labels: ,

Monday, October 1, 2007

Ελαιώνας - Η ανάπλαση δεν γίνεται με εμποροαθλητικά κέντρα

Όλες και όλοι έχουμε ακούσει πολλά τους τελευταίους μήνες για τη μεγάλη αναβάθμιση που δήθεν έρχεται στην περιοχή μας με σχεδιαζόμενο «νέο γήπεδο του ΠΑΟ».

Τι δεν μας λένε

• Ότι καταργείται ένας μεγάλος πνεύμονας πρασίνου, γιατί το εμπορικοαθλητικό συγκρότημα κατασκευάζεται σε μια περιοχή 220 στρεμμάτων, που προοριζόταν για κοινόχρηστο πράσινο. 40 στρέμματα καλύπτει το γήπεδο. Τα υπόλοιπα θα γίνουν εμπορικά κέντρα, υπέργεια(!) πάρκιγκ, υπαίθριες εμπορικές χρήσεις. Το μόνον πράσινο που θα απομείνει –αν δεν τους σταματήσουμε- θα είναι στο τερραίν του γηπέδου. Μηδέν υψηλό πράσινο.

• Ότι το «νέο γήπεδο» είναι το προπέτασμα για να γίνουν δύο μεγάλα εμπορικά κέντρα, που θα φέρουν τεράστιο κυκλοφοριακό φορτίο στην περιοχή. Σίγουρα ο ΠΑΟ πρέπει να φύγει από τη Λεωφ Αλεξάνδρας αλλά υπάρχει και η λύση του ΟΑΚΑ.

• Ότι πρώτη προτεραιότητα για την επιβίωση της περιοχής μας και της πόλης μας οφείλουν να αποτελούν οι πράσινοι πνεύμονες. Ειδικά μετά την καταστροφή της Πάρνηθας, οι κάτοικοι της πιο φτωχής σε πράσινο πρωτεύουσας της Ευρώπης, κινδυνεύουμε να πεθάνουμε από ασφυξία. Όλοι οι ελεύθεροι χώροι πρέπει να πρασινίσουν όχι να τσιμεντοποιηθούν.

• Ότι στη σημερινή ρύπανση θα προστεθεί η αυριανή υποβάθμιση, η κυκλοφοριακή και πολεοδομική ασφυξία. Μόνον τα εμπορικά κέντρα θα φέρνουν κάθε μέρα στην περιοχή τόσα αυτοκίνητα όσα το γήπεδο σε κάθε αγώνα. Με 40.000 «επισκέπτες» και πόσους άλλους διερχόμενους, η ασφυξία είναι δεδομένη.

• Ότι μαζί με το νέο γήπεδο θα έρθει και «ο ιδιωτικός στρατός» των ΠΑΕ καθώς και ο κίνδυνος για επεισόδια τύπου Παιανίας, μια και τίποτα δεν διδάχθηκε ακόμη η Πολιτεία απ’ αυτά και κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν πάρθηκε

Με δύο λόγια:

Tο σχεδιαζόμενο μέλλον του Ελαιώνα είναι κάτι ανάμεσα στην κυκλοφοριακή και πολεοδομική ασφυξία της Ομόνοιας και την κακόγουστη VOVO -πολη με τα γυάλινα εκτρώματα της Λεωφ. Κηφισίας.

Η πραγματική αναβάθμιση που ζητάμε

Για να σταματήσει η σημερινή απαράδεκτη κατάσταση στον Ελαιώνα θα έπρεπε να γίνουν ορισμένα απλά (και μάλιστα όχι δαπανηρά) πράγματα:

1. Να γίνουν το συντομότερο οι προβλεπόμενες από το 1995 απαλλοτριώσεις, που με πολιτική επιλογή των κυβερνήσεων και του Δήμου μένουν στα χαρτιά επί δεκαετία. Δεν είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχουν λεφτά. Σήμερα ο Δήμος Αθηναίων αγοράζει τα οικόπεδα της Εθνικής Τράπεζας με σκανδαλώδεις μεθοδεύσεις δαπανώντας δεκαπλάσιο κόστος, από αυτό που θα είχε αν έκανε απαλλοτρίωση πριν 4-5 χρόνια. Και παρ’ όλα αυτά βρίσκει τα λεφτά, που όμως δεν διαθέτει, αν είναι για το συμφέρον των κατοίκων. (ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ !)

2. Να γίνουν πάρκα υψηλού πρασίνου. Μπορεί να μην είναι κερδοφόρα για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, είναι όμως προϋπόθεση για να επιβιώσουν οι πολίτες. Άλλωστε η δαπάνη κατασκευής και συντήρησης τους είναι πολύ μικρότερη από το δημόσιο χρήμα που κατασπαταλάται σε επιβλαβείς κατασκευές, όπως το σχεδιαζόμενο εμποροαθλητικό κέντρο.

3. Να αξιοποιηθεί η πολιτιστική και ιστορική –αρχαιολογική ταυτότητα της περιοχής, με την ανάδειξη του θαμμένου σ’ ολόκληρη την περιοχή του Ελαιώνα αρχαιολογικού θησαυρού. Αυτό θα πει ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ. Συνεπώς προβληματίζει η δήλωση (γνωμάτευση;) του αντιδημάρχου κ. Ακριτίδη (Ελευθεροτυπία 28.04.2007) ότι στην περιοχή που πρόκειται να γίνει το γήπεδο του ΠΑΟ «είμαι βέβαιος ότι δεν υπάρχουν αρχαία»!!!

4. Να γίνουν, αλλά οργανωμένα, βιοτεχνικά πάρκα. Με βάση το ΠΔ του 1995 και με κατάλληλα κίνητρα να μετεγκατασταθούν εκεί οι μη οχλούσες βιοτεχνίες της περιοχής.

5. Να απομακρυνθούν αμέσως οι ρυπογόνες βιομηχανίες, όπως επιτάσσει το ΠΔ του 1995. Αλήθεια, γι’ αυτό που δεν απαιτεί καμμία δημόσια δαπάνη τι έχει κάνουν κάνει οι κυβερνήσεις και η Δημοτική Αρχή; Απλά επιτρέπουν στις ρυπογόνες βιομηχανίες ανεξέλεγκτα να μολύνουν.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

€63.000.000 ΥΠΕΡΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ - ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ

- 13 εκατ ευρώ παραπάνω από την εύλογη τιμή (όπως την καθόρισε το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών) ξόδεψε ο Δήμος Αθηναίων για να αγοράσει τα οικόπεδα της Εθνικής Τράπεζας

- 2 εκατ ευρώ είναι οι τόκοι του δανείου που θα λάβει ο Δήμος Αθηναίων για να πληρώσει την Εθνική Τράπεζα

- 27 εκατ ευρώ είναι η εκ των υστέρων επιβληθείσα υποχρέωση του Δήμου να πληρώσει για το νέο γήπεδο

- 21 εκατ ευρώ είναι η πληρωμή του Δήμου Αθηναίων προς τον «ερασιτέχνη» ΠΑΟ, με δήθεν αντάλλαγμα την παραίτηση του από τα (ανύπαρκτα) δικαιώματα του στο γήπεδο της Λεωφ. Αλεξάνδρας, για τα οποία δεν υπάρχει καμμιά γραπτή εξασφάλιση

Ερώτηση: πόσα χρήματα επενδύουν η ΠΑΕ ΠΑΟ και ο ερασιτέχνης ΠΑΟ; Απάντηση: μηδέν. Ενώ, ο Αθηναϊκός λαός θα πληρώσει και θα κάνει δώρο (επί 49 χρόνια) στα ιδιωτικά συμφέροντα τις εγκαταστάσεις

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας αντίθετο στην τσιμεντοποίηση του Ελαιώνα

«Στη «διπλή ανάπλαση του Ελαιώνα», όμως, δεν τηρήθηκε καμία από τις ελάχιστες προϋποθέσεις που ως TEE είχαμε θέσει. Η όλη παρέμβαση και τα επί μέρους αριθμητικά στοιχεία δηλώνουν ακριβώς αυτό που δε θα θέλαμε ! Τον χαρακτήρα, δηλαδή, της σημειακής παρέμβασης στο Ρυθμιστικό της Αθήνας για την εξυπηρέτηση και μόνο των αναγκών του αθλητικού συλλόγου, ενώ ταυτόχρονα υποκύπτοντας στα ευρύτερα ιδιωτικά συμφέροντα αυξάνεται υπέρμετρα ο συντελεστής δόμησης στα Ο.Τ. της «ανάπλασης» σε βάρος των κοινοχρήστων χώρων πρασίνου».

Επιτροπή Πολιτών για τη Διάσωση του Ελαιώνα

(210) 3459882 e-mail: leonkar@otenet.gr

Labels: ,